onsdag den 24. november 2010

Det går pææænt stærkt, men det er jo ikke mig der laver reglerne, vel?! :)

Okay -point taken! Efter at flere har påpeget at jeg nok skulle til at "få fingeren ud af lørdagskanalen" (Tak til Kristine for det diskrete udtryk! ;-) ) for at overholde at min blog bliver opdateret hver 1.-3. dag (jeg vidste at jeg aldrig skulle have skrevet det, haha!) har jeg besluttet, at selv om der kun er en måned tilbage af mit ophold, er det trods alt alligevel en fjerdedel af mit totale ophold, og derfor giver jeg ikke op! Jeg har ingen idé om hvor tiden er blevet af, og hver gang jeg i løbet af de forgangne to måneder er kommet i tanke om, at jeg skulle opdatere min blog har det virket utrolig uoverskueligt, fordi jeg synes at der var så meget at fortælle... På den anden side er det jo noget af en ond cirkel, da der heldigvis bliver ved med at ske en masse og der derfor bliver mere og mere at fortælle. Så nu får I lige en opsummering (hvis der overhovedet er nogen tilbage der kigger herind en gang i mellem, haha!):

Ting jeg har nået siden sidste opdatering:
  • Tailgate: Gamle, unge, forældre, børn og studerende varmer op på campus-området inden hjemme-kampe med USC's American Football Team -The Trojans! Der er fuldstændig rødt og gult på hele campus, folk griller, fester, spiller drikkespil og danser -man kan se familier ankomme fra 8-9 tiden om morgenen for at få "deres sædvanlige plads" og stille højtalere, medbragte tvskærme, klapstole osv op under deres medbragte gule og rødstribede pavillioner og der er super god stemning over alt!

  • Været inde og se USC Trojans spille hjemmekamp på "The Coliseum"!


  • Ved en fejl meldt sig til universitets ultimate frisbee hold med 3 timers (frisbee)træning om ugen?! (WTF?)


  • Været en tur i San Diego, hvor jeg blandt andet tabte i Beer-pong for første gang, og var til gul tema-fest på Banana Bungalow:


  • 


    • Mødt en FBI-agent!
    • Lavet en PERFEKT parallel-parkering i FØRSTE forsøg:
    

    
    • Shoppet på "The Grove"
    • Bagt småkager (eller brændt dem -vurder selv!) :)
       
    • Blevet afhængig af skumfiduser!
    • Været til Limo-Party i Hollywood:

    
  • Været på Roof-top bar i Downtown L.A.
  • Lært at rod (desværre) heller ikke rydder sig selv op i USA :(
  • Oplevet varme rekord i L.A. på 45 grader
  • Fundet et dansk bageri i downtown L.A. som hedder "Hygge" og sælger rugbrød -YES!


  • Opfundet et nyt produkt: "Greenlight Gum"!!!
  • Droppet frisbee-holdet igen (det var en fejl!)
  • Været ude og spise koreansk barbeque, hvor blandt andet "tunge" og "mave" var en del af menuen!


  • Fundet ud af, at det nok er meget godt at jeg ikke træner i Kina til hverdag, da vores kinesiske træner har et hmmmm...anderledes (?) syn på fysisk træning (host host) -fy for den lede rødbede! :)
  • Været på Hooters!

  • Opdaget at mælk åbenbart ikke rigtig bliver for gammelt herovre (ligesom meget andet af deres mad?!) -manden i supermarkedet kiggede i hvert fald meget mærkeligt på mig da jeg tredje gang (og meget pædagogisk) spurgte "Jamen, hvor lang tid kan mælken holde sig EFTER den er åbnet?!?!?"
  • Vundet en badminton turnering i single (og fået tæsk i mix) :)

  • Vænnet mig af med min skumfidus-besættelse igen...
  • Været ude og spise kinesisk med badminton klubben -igen var der mave og tunge på menuen, denne gang bad jeg bare om ikke at få af vide hvad jeg spiste før bagefter... De (kogte/stegte?!) kyllingefødder var dog ikke så svære at gennemskue, og eeehmm...jeg har prøvet det der var bedre!
  • Har haft Mathilde på besøg i en uge, fantastisk dejligt <3 Og så havde hun både dansk bland-selv slik med, danske blade, en gave fra mormor og morfar, og en pakkekalender fra mor og far til min december måned herovre -helt ubeskriveligt fantastisk med ting hjemmefra (tusind tak!) :) 


  • Haft besøg af Obama (jeps præsidenten) på universitetet, hvor han gav en lang tale i forbindelse med midtvejs-valget!
  • Misset at se præsidenten live pga tømmermænd, men jeg så ham i det mindste live på internettet... :)
  • Været i Universal Studios!

  • Lavet frikadeller OG rigtig risengrød, efter at Anita's kæreste havde taget grødris med i kufferten :)
  • Været til Truckers and Whores Fest!

  • Blevet forvekslet med en skuespiller til en fest!
  • Fejret Halloween!

  • Haft to midterms (eksamener)...
  • Skvattet ned af en trappe og fået jordens største blå (SORTE!) mærke!
  • Været til Fraternity fest "Around the World":


Anita og Christel i.....Afrika?!

  • Fået en ny taknemmelighed for det danske skolesystem!
  • Set Walk of Fame (i dagslys og ikke kun ved limo-fester!)
  • Været til Winter Wonderland fest, med rigtige rensdyr og rum der var fyldt helt op med flamingo-kugler som sne -HELT VILDT SJOVT!!! :)

  • Spist japansk barbeque -utrolig lækkert! Og så fik jeg S'mores, som er en amerikansk dessert hvor man griller en skumfidus som man lægger mellem to grovkiks med et stykke chokolade på hver side, som skumfidusen så smelter -UUUUUHMMMM!!!
  • Været til 80'er fest!

  • Været til American Music Awards!
  • Travet op til Hollywood-skiltet -for at opdage at det var utrolig tåget lige netop hvor skiltet var! Hmmm...vi fik da set det i nogle minutter!
  • Været i Santa Monica!
  • Og sikkert meget, meget mere som jeg har glemt i farten... :)

Som I nok kan se, er der en god grund til at jeg ikke har fundet tid til at opdatere min blog (eller...det er måske ikke en god grund, men det er i hvert fald en (semi) god undskyldning!!!) :)

Nu er der så som sagt kun ca. 4 uger til jeg er hjemme igen, og uden at love noget (jeg lærer jo af mine fejl!) vil jeg BESTRÆBE mig på at lave en daglig (sådan cirka, der er jo stadig meget at lave!) countdown, så I kan følge den sidste måned, som formentlig kommer til at indebære alt fra Thanksgiving, San Diego og Besøg af Louise til Vegas, Eksamenslæsning og Åbning af pakkekalender :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Giv en kommentar til indlægget