tirsdag den 30. november 2010

Thanksgiving, Black Friday, og Venice Beach!

Så gik der lige nogle dage igen, men hvad kan man gøre?! Heldigvis har jeg hukommelse som en guldfisk! Nu tænker du måske "Jamen guldfisk -er det ikke dem der kun har en hukommelse på 3 sekunder?!" JO! Det troede man i hvert fald... For i dag kan man i Søndagsavisen (på en tirsdag?) læse, at nye forsøg har vist at guldfisk er mindst lige så kloge som fugle, mus og rotter! Okay, det er måske ikke den fedeste sammenligning, men summa summarum, guldfisk kan huske i flere måneder og det er kun 6 dage siden jeg sidst skrev et indlæg, så det skulle være tilstrækkeligt!!! Fik jeg nævnt at jeg er hurtig som en ninja?!?! (den artikel tager vi en anden gang)

Min day-by-day update:

Onsdag d. 24 November

Efter at have siddet længe oppe og opdateret min blog tirsdag aften, kom mine 7+ timers nattesøvn til at strække sig en lille smule længere ind i onsdagen end normalt. Så da jeg havde fået morgenmad ved 11.30-tiden var det tid til at tage hul på den aflevering, som jeg havde aftalt med min professor at jeg skulle sende til ham inden Thanksgiving....og det gik hele min dag så med! Mest på grund af et utal af overspringshandlinger, men jeg fik da sendt den afsted kl 5.15 om morgenen, hvor jeg da godt nok også var mere end parat til de to timers forløsende søvn der ventede forude, inden jeg skulle op og Skype med familien kl. 7.30... (Bare for en god ordens skyld -i tilfælde af at fætre, Mathilde, eller Trine læser med, skal jeg lige understrege at jeg på ingen måde negligerer mine lektier -jeg fik et A for afleveringen! Man skal altid passe sin skole!) :-)



Dagens Optur: Midt i mine overspringshandlinger fandt jeg ud af, at der BÅDE var et nyt afsnit af "Americas Next Top Model" OG af "House" som jeg ikke havde fået set -YES!!!!

Dagens Nedtur: Det var så lige to timer (+ reklamepauser) af mit liv jeg aldrig får igen -egentlig mest ærgeligt fordi jeg kunne ha' brugt det på søvn om natten! (Det var nogle gode afsnit!!!)

Torsdag d. 25 November

Jeg vågnede med et sæt, fordi jeg var overbevist om at jeg havde sovet over mig -det havde jeg også, men kun med 3 minutter! Efter hyggelig snak med min mor på Skype: "Hold op hvor ser du bleg og træt ud?!" (-JA TAK, alt andet ville være et mirakel!) fik jeg pakket tasken, og så drog Anita og jeg mod San Diego, da vi var blevet inviteret til Thanksgiving om aftenen af nogle gutter fra hendes studie i Danmark, som læser et semester på San Diego State University. Turen gik fint, og da vi ankom duftede der allerede dejligt af kalkun i hele huset! Vi var 12 danskere i alt, til en Thanksgiving Dinner hvor intet manglede. Der var turkey, stuffing, mashed potatoes, sweet potatoes, cranberry Sauce, pumpkin pie og pecan pie -alt var hjemmelavet, og virkelig lækkert!!!


På et udsigtspunkt på vej til San Diego

Dagens optur: At vinde en Nik og Jay battle mod Jannis under festen -man skal tænke sig godt om inden man udfordrer mig i Nik og Jay's tekster!!!

Dagens nedtur: At Henrik, som skulle have været med Anita og jeg fra L.A. til San Diego ringer og melder fra om morgenen pga sygdom, hvormed jeg ikke kunne indhente søvn i bilen da jeg skulle holde styr på GPS'en... Og at der var gasudslip fra radiatoren på det værelse vi sov i -det var helt sikkert ikke kun vinen der gjorde at man var lidt rundtosset næste morgen...

Fredag d. 26 November

Denne dag, er også kendt som "Black Friday" og det er hér udsalget for alvor starter i USA. Nogle forretninger åbner allerede ved midnat på Thanksgiving med køtilbud, andre kl 4 om morgenen, og så har de ellers åbent hele dagen og aftenen med! Så vi drog afsted sammen med tre af gutterne for at gøre et (eller flere!) godt køb! Jeg fik blandt andet købt en fin halskæde i Swarovski og 3 kufferter, så jeg kan have alle mine ting med hjem -jeg regner med at sende en kuffert eller to med Louise hjem... Vi var først tilbage i San Diego ved 22-tiden, så vi besluttede at tage en nat mere -denne gang dog i stuen, da vi lige havde tjekket med Doktor Müller i løbet af dagen, om der mon skulle være nogle bivirkninger ved at sove i et gasudslip... -det kunne ikke anbefales!



Det var et 3-for-1 tilbud!


Dagens optur: Min fiiiine sølvhalskæde med et vedhæng der forestiller en lyspære belagt med krystaller -min tanke bag købet er, at den uden tvivl vil hjælpe til at generere nogle gode idéer og måske en dag den helt store million-idé?! Indtil videre kan den jo nøjes med at hjælpe mig til A'er og gode idéer herovre :-) Og så kom en ekspedient til at tage 40% ekstra af den nedsatte pris på en kjole fra Kenneth Cole -SWEEET!

Dagens nedtur: Selv om det var rart ikke at sove i gas, var der altså møgkoldt på den luftmadras i stuen...


Lørdag d. 27 November

Vi stod tidligt op og kørte afsted kl. 8.30 for at være tidligt tilbage i L.A. (JO det er tidligt på en lørdag!)... Dagen gik med indkøb af dagligvarer, forberedelse af en præsentation til om mandagen, og med at indhente noget søvn. Om aftenen tog vi dog alligevel lige et smut ned på det lokale USC stamsted som går under navnet 9-0 (nine-o)...

Dagens optur: ZZzzzzZZZzZzzzzzZZzzZzzzzz

Dagens nedtur: at jeg igen faldt en smule i mht overspringshandlinger -denne gang dog med afsnit jeg allerede havde set, hvilket gør det endnu mere øfferen!!!


Søndag d. 28 November

Vågnede frisk og klar til en brunch-aftale som var blevet lavet aftenen inden på 9-0, med nogle af de andre danske studerende og nogle af de australske fyre (også udvekslingsstuderende)... Så turen gik til Santa Monica på den hyggeligste café i solskinnet -og maden var virkelig lækker og til en rimelig pris! Derefter splittede vi op, og Anita, to af australierne og jeg, tog på shopping på 3rd street promenade, hvor jeg tidligere også har været med Mathilde. Efter nogle UTROLIG gode køb for mit vedkommende, tog vi et smut forbi Venice Beach, og gik en tur ned af promenaden, hvor der som sædvanligt er fyldt med freaks, skøre mennesker, og masser af tilbud om lægeerklæringer på hash! Aftenen gik med færdiggørelse af præsentation til dagen efter og det sidste afsnit af Borgen -SÅÅÅK! Hvad var det i øvrigt for en ringe afslutning?!


Brunch i Santa Monica

Dagens optur: Mit fantastiske køb af stærkt nedsatte Marc Jacobs pumps, som jeg havde set hjemme i Danmark -igen får jeg dem endda billigere end jeg først havde fået af vide, da det var to forskellige ekspedienter der betjente mig! Juhuuuuu!

Dagens nedtur: Hvem kan have en nedtur når man har spist brunch i solskinnet og gjort et shoe-scoop?! :-)


JUBIIIIIIIIIIII!!!

Mandag d. 29 November

I dag har jeg været tidligt oppe for at få lagt sidste hånd på præsentationen -det tog længere tid at lave min powerpoint færdig igår, end jeg havde regnet med, så det endte med at blive halv-sent igen... Mandag er min lange skoledag med timer fra 10-17 og kun 10 minutter mellem forelæsningerne, som primært går med at komme fra det ene sted til det andet. Derfor er mandag også "sushi-dag" da jeg lige kan nå at købe en bakke med i farten på vej fra den ene del af campus til den anden :-) I mit slave-fag (det er dét fag hvor jeg ubestridt har flest tests og lektier), havde vi besøg af en chef fra Disney som fortalte om strategiske beslutninger og tiltag i Disney koncernen, for at følge med den teknologiske udvikling. Min præsentation gik fint, og det var den sidste i rækken. Nu er der kun to afleveringer og alle de skriftlige eksamener tilbage!

Dagens optur: At der nu ikke ligger flere afleveringsdeadlines mellem mig og vores tur til Hawaii på torsdag!!!

Dagens nedtur: At præsentationerne trak ud, så jeg først fik fri kl 17.30 og dermed missede min sidste officielle badminton træning da jeg er på Hawaii i næste weekend...-øv!

Nu skulle solen gerne være stået op i Danmark, og det betyder at jeg hellere må se at komme i seng... (Og så får I lige mine nye pumps éen gang til!!!) ;-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Giv en kommentar til indlægget